Returvarer til Zinuss
Vi er gladest, når du som kunde er tilfreds med dine varer og vores service. Vi forstår naturligvis også, at du en gang imellem må fortryde købet, eller din modtagne vare kan være defekt. Derfor vil vi gerne gøre det nemt for dig at sende dine varer tilbage, så du stadig føler dig godt tilpas.
Vi besvarer de mest almindelige spørgsmål omkring retur her, men du kan altid sende os en mail på service@zinuss.dk eller ringe til os på 7022 4176, hvis du vil vide mere.
Klik her, hvis du ønsker at returnere et fortrudt køb
Klik her, hvis du ønsker at returnere en defekt vare
HVIS DU FORTRYDER KØBET
HVORDAN FORTRYDER JEG MIT KØB?
Du giver os først skriftlig besked om, at du ønsker at fortryde købet. Det kan du gøre enten ved at udfylde standardfortrydelsesformularen, skrive til os via vores kontaktformular eller på mail til service@zinuss.dk. Hvis vi har afsendt ordren ved fortrydelsestidspunktet, skal du tilbagesende de varer, du fortryder købet af. Herefter kan vi refundere pengene til dig. Vær opmærksom på, at vi ikke dækker omkostningerne på tilbageforsendelsen.
HVOR SKAL JEG SENDE MINE FORTRUDTE VARER HEN?
Send varerne til
Zinuss A/S
Pi 2, Søften
8382 Hinnerup
Att: Retur
HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE?
Du skal sende alle de varer, du ønsker at returnere, tilbage i original emballage og med alle medfølgende manualer og tilbehør.
Husk også at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, da du på denne måde har sikkerhed for, at vi kan ekspedere din retur hurtigt og korrekt.
HVILKEN STAND SKAL PRODUKTERNE VÆRE I?
Hvis du fortryder dit køb, vil vi meget gerne kunne sælge varerne til en anden, efter vi har fået dem retur. Derfor er det også vigtigt for os, at de kommer tilbage i god stand, så vi kan forsvare at tage normal pris for den. Det betyder, at emballagen er hel, alle manualer og tilbehør er med, og varerne i sig selv ikke bærer præg af at have været brugt. Hvis varerne er beskadigede, eller visse dele mangler, kan vi ikke sælge dem igen, medmindre vi gør det til en stærkt nedsat pris. Derfor er vi nødt til at få kompensation for vores tab, og vi kan være tvungne til at trække et beløb tilsvarende pristabet fra.
Du må gerne undersøge varen, som du ville i en fysisk butik inden køb. Hvis det er nødvendigt at bryde emballagen for at se varen, kan du uden problemer gøre dette, så længe du gør det nænsomt. Emballagen må med andre ord ikke være så beskadiget, at vi ikke kan bruge den igen i forbindelse med et gensalg af produktet.
HVORDAN SKAL JEG PAKKE MINE RETURVARER?
Det er naturligvis op til dig, hvordan du vælger at pakke returvarerne, men husk at du kan risikere at hæfte for eventuelle forringelser, deriblandt beskadiget emballage. Derfor foreslår vi, at du sender varer retur i en kasse med stødabsorberende fyld (hvis du ikke har andet, kan du bruge sammenkrøllede aviser). Vores erfaring siger os, at forede kuverter ikke er beskyttelse nok, og varer pakket heri kan blive ødelagt i forsendelsen.
HVEM BETALER FRAGTEN?
Du hæfter selv for returfragten. Vi refunderer både de oprindelige forsendelsesomkostninger og varernes værdi, når vi får din ordre retur. Vær opmærksom på, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
HVOR LÆNGE HAR JEG TIL AT FORTRYDE MIT KØB?
Du har fuld ret til at fortryde dit køb i 14 dage efter du har modtaget den sidste vare i din ordre. Det betyder, at du skal gøre os opmærksom på, at du ønsker at fortryde købet, enten ved at udfylde og sende standardfortrydelsesformularen eller ved at kontakte os skriftligt på andre måder, gerne på mail til support@zinuss.dk.
Du har yderligere 14 dage til at sende os returpakken, efter du har givet os besked om, at du har fortrudt.
HVORNÅR OG HVORDAN FÅR JEG MINE PENGE TILBAGE?
Vi refunderer både de returnerede varers værdi og den oprindelige fragtomkostning så hurtigt som muligt, efter vi har fået varerne retur. Det betyder oftest, at du vil have pengene på din konto et par dage efter, men der vil under ingen omstændigheder gå over 14 dage. Du skal altså ikke gøre yderligere for at få dine penge igen.
KAN JEG SENDE ALLE VARER RETUR?
Du kan sende alle fysiske varer retur, undtaget software hvor du har brudt plomberingen. Hvis du allerede har taget produkterne i anvendelse og fortryder købet, kan du også sende dem retur, men vær opmærksom på, at vi kun kan refundere dele af beløbet for varer med forringet værdi.
HVIS VAREN ER DEFEKT
HVAD BETYDER DEFEKT?
En defekt på produktet er, hvis det ikke virker eller dets funktioner er nedsat grundet en produktionsfejl. Med andre ord betyder det, at fejlen opstår, uden du er ansvarlig for det gennem uheld, slid eller forkert brug.
HVAD GØR JEG VED DEFEKT?
Kontakt os på mail service@zinuss.dk og angiv dit ordrenummer eller fakturanummer. Beskriv fejlen, og hvis vi ikke kan løse dit problem uden at reparere eller ombytte varen, giver vi dig en returpakkelabel på mail, så du kan sende det defekte produkt til os uden selv at skulle dække nogen omkostninger.
Du kan også selv sende varen til os på adressen:
Zinuss A/S
Pi 2, Søften
8382 Hinnerup
Att: Reklamation
Vedlæg den oprindelige ordrebekræftelse eller faktura og en beskrivelse af fejlen: Hvor på produktet er fejlen, og ved hvilken slags brug opstår den? Jo mere præcis du er i beskrivelsen, jo større er vores chance for at gøre noget ved fejlen.
HVORDAN SKAL JEG SENDE DEN DEFEKTE VARE?
Du skal helst sende den defekte vare retur i en forsvarligt pakket kasse med stødabsorberende fyld (f.eks. sammenkrøllede aviser) for at beskytte varen mod at gå itu under forsendelsen. Vores erfaring siger os, at forede kuverter ikke er beskyttelse nok, og varer pakket heri kan blive ødelagt.
HVEM BETALER FORSENDELSEN AF EN DEFEKT VARE?
Hvis reklamationen er berettiget, eller vi selv har bedt dig om at sende varen til os, refunderer vi rimelige omkostninger for forsendelser i en forsvarlig indpakning. Vær dog opmærksom på, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
Du kan med fordel kontakte os på service@zinuss.dk, så vi kan sende dig en returpakkelabel.
HVAD GØR I VED DEFEKT?
Vi undersøger altid fejlen og beslutter, hvordan vi bedst kan løse dit problem med produktet. Det kan vi gøre ved enten at reparere eller ombytte produktet, give dig et afslag i prisen eller pengene retur, afhængig af situationen.
HVOR LÆNGE GÆLDER MIN REKLAMATIONSRET?
Ved køb hos Zinuss er din reklamationsret altid 24 måneder fra købsdatoen.
HVOR HURTIGT SKAL JEG REKLAMERE EN DEFEKT?
Du skal gøre det så hurtigt som muligt. Juridisk snakker man om ”rimelig tid”, hvilket ikke siger meget, men hvis du giver os besked, senest to måneder efter du opdager fejlen, vil vi altid sørge for at løse situationen for dig på bedst mulige vis, enten ved reparation, ombytning eller refusion.